fbpx

האם צריך לכבס בגדים חדשים

אין לדעת באמת אלו תלאות עברו על הבגד עד ששילמת עליו; הידעתם שנגיף הקורונה יכול לשרוד על בגדים למשך 72 שעות; החומרים שנספגים בבגדים רעילים ודליקים;

אין לדעת באמת אלו תלאות עברו על הבגד עד ששילמת עליו; הידעתם שנגיף הקורונה יכול לשרוד על בגדים למשך 72 שעות; החומרים שנספגים בבגדים רעילים ודליקים;

 

אני נזכר שלפני כמה שנים חידשתי את הקולקציה של החולצות לכבוד שבת וקניתי חולצות חדשות. לאחר שגיהצתי ולבשתי אותן, חבר שלי צעק עלי: "אתה נורמלי? איך אתה מעז ללבוש חולצה חדשה בלי שתעבור עליה קודם כביסה . לך תדע אילו תלאות עברו עליה" .

"וואלה לא חשבתי על זה", עניתי לו, והבטחתי לעצמי לבדוק את הנושא. הרי הבגד חדש, בשביל מה צריך לנקות אותו? אז הלכתי לשאול את הודיה קצביאן  מחנות בגדי ילדים HNR ובדקנו את הנושא. הודיה אמרה לי שחבר שלי צודק. השאלה היא למה? אז רגע לפני שאתם לובשים בגד שבת חדש, עצרו לרגע וקראו את המאמר הבא. 

שאריות צבע:

בגד כחול שאנחנו לובשים נצבע במפעל בצבע כחול. לפעמים יש כמות צבע עודפת לאחר הצביעה. אם כן, תשאלו מה הבעיה? אז ככה, מלבד שהבגד מלוכלך בעודפי צבע, הוא יכול לגרום פריחות וגירוי בעור. לכן חשוב לכבס טרם הלבישה ובכך תחסכו גרודים  ואלרגיות מיותרות. 

חיידקים ובקטריות:

כמו שחבר שלי אמר לי: לך תדע אילו תלאות עברו על הבגד עד ששילמת עליו. 

לדוגמא, בגדי שבת לילדות. תחשבו מה עבר על הבגד במפעל אי שם במזרח הרחוק. לאחר מכאן בחנות. סביר להניח שעשרות ילדות מדדו אותו, עד שזכה הבגד ונקנה על ידכם. מאד מובן והגיוני שהבגד נהיה בית קיבול לחיידקים שונים ואפילו כיני ראש שנדבקו בו בעת הלבישה. אז מה יותר פשוט מלתת לו כביסה אחת להרגיע את הנפש?

הקורונה ואנחנו: 

על פי מחקר שנערך בחודש פברואר האחרון על ידי אוניברסיטת דה מונטפור בבריטניה נמצא כי נגיף הקורונה יכול לשרוד על בגדים למשך 72 שעות.  תלוי בסוג הבגד. החוקרים אומרים שכיבוס בחום של תשעים מעלות גורם להשמדת הווירוס. האם המחקר צודק? נכון או לא נכון, אני לא לוקח את הסיכון.  

חומרים שונים: 

כל בגד שיוצא מהמפעל צריך לשמור על צורתו עד לחנות. כדי שלא יתקמט ולא ייהרס, מרססים על הבגד כל מיני חומרים כמו פורמלדהיד, שרף ואזו-אנילין שעוזרים לבגד לשמור על צורתו וכדי למנוע טחב בבגדים. החומרים האלה רעילים ודליקים.

לסיכום: אומרת לי הודיה קצביאן מעצבת שמלות שבת לילדות: המסקנה מכל הסיבות האלה, שהשמלה שאתם קונים לילדה שלכם לכבוד שבת היא בעצם מלוכלכת ואולי אפילו מסוכנת לבריאות הילדה… לכן מומלץ לכבס את השמלה לפני שהילדה שלכם לובשת אותו. מה שבטוח בטוח. 

איך נכבס בגדים חדשים?

חשוב להסתכל לפני הכביסה על הוראות היצרן, ולפעול בהתאם להוראות. 

אפשרי לכבס את הבגד במכונה, כמובן, בנפרד מהבגדים האחרים. כך נמנע העברת עודפי הצבע לבגדים האחרים במכונת הכביסה. מומלץ לכבס את הבגד ביד. החליפו את המים כמה פעמים עד שתראו שהבגד מפסיק להוציא צבע. תתחדשו!

עוד מהבלוג

איך בוחרים נעליים לילדים?

הביגוד וההנעלה הם נדבך חשוב בחיי היום יום של ילדי המשפחה וההורים עושים כל שניתן כדי לדאוג לכל הצרכים שלהם. באופן טבעי כשמדובר בילדים קטנים,

כמה בגדים נזרקים בשנה?

אנחנו חיים בעולם בו הזיהום הסביבתי הוא בממדים בלתי נתפסים; כמה מהבגדים שאנו קונים אחראים לכך?; אנו משלמים מחיר סביבתי יקר על בגדים זולים; כך

הטופס נשלח בהצלחה!
פנייתכם תטופל בהקדם!

נרשמתם בהצלחה!

תודה שבחרתם - HNR
אנחנו אורזים את הבגדים שרכשתם.
תתחדשו!!!

אל תשכחו לתייג אותנו, ;)